آشنایی با منابع روایی بهویژه «نهجالبلاغه»[۱]، جهت رسیدن به فهم متفقهانه در دین و شکلگیری نظام فکری و اخلاقی طلاب لازم است. همچنین لازم است طلاب با «صحیفه سجادیه» و مجموعههای حدیثی همچون «اصول کافی» آشنا باشند.
راهکارها:
1. برگزاری درس نهجالبلاغه به ترتیب شرح منتخب حکمتها، نامهها و خطبهها؛
2. برگزاری کلاس آشنایی با معارف ادعیه؛
3. برگزاری برنامههای حدیثخوانی با مباحثه و رفع اشکال توسط اساتید؛
4. آموزش کارگاهی علوم و فنون حدیث؛
5. برنامهریزی برای انس مداوم طلاب با ادعیه در قالب یک سیر منظم، با بهرهگیری از فرصت صبحگاه، غروب آفتاب، تعقیبات و پیش از خواب، باهدف مرور تدریجی و برنامهریزیشده ادعیه صحیفه و ادعیه منتخب مفاتیحالجنان؛
6. تشویق طلاب به حفظ احادیث کاربردی، ادعیه و زیارات برگزیده.
[۱]. «نهجالبلاغه» در میان دیگر کتب از جامعیت بیشتری برخوردار است، بهویژه در عصر حاضر که شیعه به قدرت رسیده است و چالشها و موانعی در مسیر پیش رو دارد. فهم درست این موانع و راههای برونرفت از این مشکلات با نهجالبلاغه میسر میشود.