آشنایی استادان دانشگاهها با فرایند طراحی و اجرای برنامه درسی از عوامل مهم موفقیت آنان در تعلیم و تربیت دانشجویان محسوب میگردد. اهمیت این موضوع در سالهای اخیر که مشارکت اعضای هیئت علمی در تدوین و بازنگری برنامههای درسی امکانپذیر شده است دو چندان میگردد. نوشتهٔ حاضر با هدف ارائهٔ راهبردهای نظری و عملی در طراحی و اجرای برنامههای درسی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تدوین شده است. در این کتاب روند تدوین و بازنگری برنامههای درسی در دانشگاههای کشور و الزامها و آسیبهای آن مورد بررسی قرار گرفته است. علاوهبر آن، تلاش شده است تا تجارب مفید کشورهایی که در این زمینهها اقدامهای ارزشمندی انجام دادهاند مورد استفاده قرار گیرد.