هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی میزان تأثیر مطالعۀ کتابهای تعاملی الکترونیکی بر خلاقیت، علاقه به مطالعه و خودکارآمدی دانشآموزان دورۀ ابتدایی (مقطع سنی 12-9 سال) مراجعه کننده به کتابخانۀ عمومی هنر و اندیشۀ فولادشهر و نیز بررسی تأثیر عامل جنسیت بر ویژگیهای ذکر شده است.
پژوهش حاضر مطالعۀ نیمه آزمایشی مبتنی بر اندازهگیری تأثیر مداخله متغیر مستقل مطالعۀ کتابهای تعاملی الکترونیکی بر رفتار تک گروه آزمایشی از طریق مشاهدۀ رفتار آزمودنیها حین اجرا و نیز مقایسۀ نتایج پیش آزمون و پسآزمون بوده است. جامعۀ آماری، دانشآموزان دورۀ ابتدایی مقطع سنی 12-9 مراجعهکننده به کتابخانۀ عمومی هنر و اندیشۀ فولادشهر اصفهان بودند که از بین آنها 20 نفر دانشآموز دختر و پسر در مقطع سنی 12-9 سال به صورت تصادفی گزینش شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامۀ محقق ساخته بود. در شروع کار از گروه مورد نظر پیش آزمون گرفته شد. سپس اعضای گروه طی 10 جلسه و در هر جلسه 2 کتاب تعاملی رایانهای مطالعه کردند. پس از پایان 10 جلسه امتحان، از گروه آزمایش پسآزمون گرفته شد.
یافته ها بیانگر آن بود که از دیدگاه دانش آموزان مطالعۀ کتابهای تعاملی الکترونیکی سبب افزایش میزان خلاقیت، علاقه به مطالعه و خودکارآمدی در آنها میشود همچنین جنسیت تأثیری بر ویژگیهای مذکور ندارد.