تفكر چيست؟ آيا انواع مختلفي دارد؟ آيا بايد كار خاصي انجام دهيم تا بتوانيم درست فكر كنيم؟ آيا تفكر آموختني است يا فطري؟ چرا تفكر مهم است؟ تفكر چگونه با ديدن، شنيدن و به ياد آودن ارتباط مييابد؟
اينها بعضي از پرسشهايي هستند كه در فعاليتهاي كتاب «رهيافتي منسجم به پرورش تفكر خالق و انتقادي» به آنها
پاسخ داده شده است. با مطالعّه اين كتاب پي خواهيد برد كه مسئله پيچيده تر از آن است كه فكر ميكرديد.
اين كتاب چهار بخش و ۲۶ فصل دارد. بخشهای آن عبارتاند از: بخش اول، «فكر كردن درباره تفكر»؛ بخش دوم،
«تخيل»؛ بخش سوم، «حل كردن مسئله» و بخش چهارم، «تفكر خالق».