نشریه راهبردهای شناختی در یادگیری با تلاش مشترک دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاههای همکار از سال 1392 با اخذ مجوز علمی – پژوهشی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری شروع به فعالیت و اخذ و انتشار دستاوردهای علمی نویسندگان نموده است.
حوزه فعالیت این نشریه شامل موارد زیر می باشد:
- روانشناسی شناختی و یادگیری
- فناوریهای جدید و یادگیری
- انگیزش و یادگیری
- فنون و روشهای نوین آموزش و یادگیری
- یادگیرنده مستقل و یادگیرنده محوری و نقش آن در ارتقای یادگیری
- مبانی نظری و فلسفی آموزش و یادگیری
- روشهای نوین ارزشیابی در یادگیری
- مدیریت کلاس درس
- یادگیری و آموزش کودکان استثنایی
این نشریه دسترسی باز و آنلاین را به تمام محتوای چاپ شده و در دست چاپ را دارد. با این هدف که بتواند دسترسی رایگان را به مقالات منتشر شده برای تبادل دانش در سطح وسیع فراهم نماید.
نشریه دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری در سال 1399 با موافقت انجمن علمی پژوهشهای آموزشی ایران به فعالیت خود ادامه می دهد.