بازاندیشی فرایند یاددهی – یادگیری و تربیت معلم

تصویر سردبیر

سردبیر

سردبیر

آنچه خواهید خواند...

/ 5. تعداد رای:

برای ثبت امتیاز، اولین نفر باشید.

نقش معلمان در تدریس، همچنین روش‌شناسی انواع تدریس، موضوعی است که شرح آن در کتاب آمده است

نگارنده بر این باور است” :آنچه دانش‌آموزان از مقوله رشد و کمال کسب می‌کنند، بیش از هر چیز، تحت تاثیر خصوصیات، کیفیات و شایستگی‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و معنوی معلمان است .”وی در پایان مطالب، سه نتیجه به دست می‌دهد که عبارت‌اند از:
“نمی‌توان به تحقیق عملی هیچ هدف یا نوآوری در آموزش و پرورش دل بست”
“زمان ساده‌اندیشی و برخورد ساده لوحانه با امر خطیر معلمی به سر آمده است “
“سرمایه‌گذاری مادی و معنوی در تربیت معلم و همچنین افزایش توان حرفه‌ای معلمان شاغل باید متناسب با چنین نگرشی، دستخوش تحول شده و عزمی جدی از سطوح ملی تا محله به عنوان پشتوانه دائمی این حرکت در طی نسل‌ها، استقرار یافته و نهادینه شود .”

فهرست مطالب کتاب بازاندیشی فرایند یاددهی – یادگیری و تربیت معلم

مباحث مبنایی (ماهیت تدریس و رابطه آن با یادگیری، ماهیت مبنای علمی تدریس، و تفکرزدایی در پوشش پژوهش مداری)
روش‌ها و رویکردهای یاددهی یادگیری (ابعاد نظری و عملی تعلیم و تربیت سوال محور، فلسفه علم معاصر، تربیت فرهنگی، دیدگاه‌های برنامه درسی و الگوهای تدریس، رویکردهای یاددهی یادگیری مکاتب رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و انسان‌گرایی)
تربیت معلم (تربیت معلم پیش از خدمت :مقایسه ایران و آلمان و شیوه‌های جدید در تربیت معلم) .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا محافظت شده است!!