بهترین اساتید کسانی هستند که بتوانند بهترین ارتباط را با شاگردان خویش برقرار سازند و با مجموعه اهداف و مأموریتهای مدرسه همسو و همآهنگ باشند. در این راستا، استفاده از ظرفیت طلاب و فارغالتحصیلان مدرسه برای تدریس، ضروری است.
راهکارها:
1. بهرهگیری از طلاب مستعد برای تدریس؛
2. برگزاری کلاسهای علمی و مهارتی استادپروری؛
3. استفاده از ظرفیت حوزه پارهوقت[۱] برای زمینهسازی تدریس؛
4. زمینهسازی برای تدریس دروس غیر رسمی و جبرانی؛
5. برگزاری کارگاههای حل تمرین و استادیاری؛
6. فرهنگسازی برای حضور طلاب برای نظارت مباحثه در مباحثات طلاب پایههای پایینتر.
[۱]. طرح حوزه پارهوقت در راستای فراهم کردن امکان حضور عزیزان غیرطلبه در مدرسه علمیه، بهمنظور فراگیری معارف است.