این پژوهش بهصورت کیفی و با رویکردی پدیدارشناسانه سعی در واکاوی تجربه زیستشده یادگیرندگان از یاد دهندگان در تدریس خوب دارد. جامعه آماری در این پژوهش دانشآموزان متوسطه اول بود. دادههای این پژوهش از طریق مصاحبه گروهی و همچنین مشارکت 75 نفر به دست آمد. یافتههای این پژوهش نشان داد که یادگیرندگان مهارتهای معلمان را به مقولاتی چون مهارت در تدریس (توضیح کافی و متنوع موضوع درسی، توجه به تکالیف درسی و متناسب، داشتن طرح درس و استفاده از تجهیزات و امکانات موجود برای تدریس بهتر) مهارت در مدیریت کلاس (استفاده مناسب از زمان مسئولیتپذیری معلم) مهارت دانشی (دانش تخصصی رشته تدریس) و صلاحیتهای رفتاری شامل مقوله اخلاقی (خوشاخلاقی و صداقت، شوخطبعی، انصاف و عدم تبعیض میان دانشآموزان) و مقوله تعاملی (نحوه تعامل و احترام به دانشآموز) تقسیمبندی نمودند. همچنین از منظر آنان صلاحیتهای اخلاقی و رفتاری بر سایر مهارتها ترجیح دارد و معلمانی را که در رفتار خود به دانشآموزان احترام گذاشته و به آوا و صدای آنان در این سمفونی گوش فرا دهند، موردتوجه قرار میدهند.