نتیجه مباحث رفتار شناسی

نتیجه مباحث رفتار شناسی

1. با توجّه به آنچه از حقیقت “رفتار و عمل” و تفكیك لایه‌های آنها به‌دست آوردید، می‌توانید جمله زیر را تشریح كنید و منظور از رفتار درست و عملكرد صحیح را توضیح دهید.

شاگردان باید رفتار درست را بیاموزند

و استاد باید تلاش كند كه آنها عملكرد صحیح در زندگی داشته باشند.

“رفتار درست را بیاموزند و عملكرد صحیح داشته باشند” یعنی

چه فعل و انفعالاتی در وجود آنها صورت پذیرد؟

به نظر شما آیا بدون دانستن این فعل و انفعالات می‌توان یك تدریس آگاهانه داشت؟!

2. شما به‌دست آوردید كه جملاتی مانند “باید رفتار خوب داشته باشید، درست عمل كنید، دقیق اجرا كنید، كامل انجام بدهید ” دستورات و توصیه‌های ناقص و مبهم است، زیرا مخاطب، منظور شما از كلمات “خوب و درست و دقیق و كامل” را نمی‌داند. برای راهنمایی و یا تحریك علم‌آموزان باید از افعالی كه در سطوح احساسی و مهارتی فراگرفته‌اید استفاده كنید و مقصود خود از ” خوب و درست و… ” را مشخص كنید. مثلاً بگویید :

تو باید طوری درس بخوانی كه بتوانی در انتخاب‌هایت به فلان مطلب اولویت اول را بدهی، یا بتوانی پیغام خدا به بشریت را طوری ترجمه كنی كه مردم معنای جملات را لمس كنند و…..

حتما این مطلب را هم بخوانید  الگوریتم روش تدریس کارگاهی قسمت دوم
طبقه بندی شده در: آموزش پنج بعدی
پرونده ویژه: عبدالحمید واسطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *