توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی

مقایسه تطبیقی به‌کارگیری راهبرد مشکل‌محوری در برنامه درسی

مقایسه تطبیقی به‌کارگیری راهبرد مشکل‌محوری در برنامه درسی کارشناسی پرستاری کشورهای امریکا، کانادا و استرالیا و ارائه راهکارهای پیشنهادی در برنامه درسی پرستاری ایران

تصویر سردبیر

سردبیر

سردبیر

هدف از انجام این مطالعه, تعیین نحوه پیاده سازی راهبرد مشکل محوری در برنامه درسی لیسانس پرستاری آمریکا, کانادا و استرالیا و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای عملیاتی کردن آن در برنامه درسی کارشناسی پرستاری ایران است.

آنچه خواهید خواند...

/ 5. تعداد رای:

برای ثبت امتیاز، اولین نفر باشید.

اخیراً راهبرد مشکل محوری برای بازنگری برنامه درسی پرستاری مورد توجه دانشکده های پرستاری قرار گرفته است. هدف از انجام این مطالعه, تعیین نحوه پیاده سازی راهبرد مشکل محوری در برنامه درسی لیسانس پرستاری آمریکا, کانادا و استرالیا و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای عملیاتی کردن آن در برنامه درسی کارشناسی پرستاری ایران است. این مطالعه تطبیقی به کمک الگوی بردی و به روش نمونه گیری هدفمند بر رویده دانشکده پرستاری برتر از سه کشور آمریکا, استرالیا و کانادا انجام شد. ابزار جمع آوری داده ها, 5 مرحله اجرای راهبرد مشکل محوری بر اساس چک لیست 29 سؤالی طراحی شده در مطالعّه چنگیز و همکاران (2006) بود. اعتبار اسناد و مدارک جمع آوری شده از طریق نقد درونی و نقد بیرونی بررسی شد. تجزیه وتحلیل داده ها نیز بر اساس الگوی بردی انجام شد. بر اساس نحوه پیاده سازی این راهبرد, راهکارهای مناسب برای پیاده سازی راهبرد مشکل محوری در کوریکولوم پرستاری ایران از طریق روش های یاددهی و یادگیری, روش های ارزشیابی-اهداف دروس و واحدها بر اساس ریسکفاکتورها و مشکلات جامعه و وجود واحد سیاست های سلامتی است. لذا استفاده از تجارب دانشکده پرستاری برتر دنیا در ارائه راهبرد مشکل محوری و بومی سازی آن ها می تواند به سبب ارتقای برنامه درسی کارشناسی پرستاری در ایران گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *