مشکلات اجرایی طرح ارزش‌یابی کیفی توصیفی

تصویر سردبیر

سردبیر

سردبیر

واکاوی دیدگاه معلمان در خصوص مشکلات اجرایی طرح ارزش‌یابی کیفی توصیفی در کلاس‌های چندپایه و ارائه راهکارهایی برای رفع آن‌ها

آنچه خواهید خواند...

/ 5. تعداد رای:

برای ثبت امتیاز، اولین نفر باشید.

واکاوی دیدگاه معلمان در خصوص مشکلات اجرایی طرح ارزش‌یابی کیفی توصیفی در کلاس‌های چندپایه و ارائه راهکارهایی برای رفع آن‌ها

 این پژوهش به منظور شناسایی موانع و مشکلات اجرایی طرح ارزش یابی کیفی-توصیفی و اصلاح و بهبود این طرح در کلاس های چندپایه انجام گرفته است. روش پژوهش کیفی بوده و ازلحاظ هدف می توان آن را از نوع کاربردی قلمداد کرد. جامعّه آماری پژوهش را معلمان کلاس های چندپایه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی 95-94 تشکیل دادند. نمونه از طریق نمونه گیری هدفمند انتخاب شد و با توجه به اشباع نظری بالغ بر 20 نفر شدند. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه نیمه سازمان یافته بوده است که پس از بیان اهداف تحقیق و تأکید بر اصل محرمانه بودن؛ مصاحبه با هر معلم ضبط و مکتوب شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از تحلیل توصیفی استفاده شده است و جزییات یافته ها مورد تفسیر قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که: کمبود وقت, وجود پایه های مختلف در کلاس درس, ترجیح دادن ارزش یابی کمی بر ارزش یابی کیفی-توصیفی, فقدان آموزش و پشتیبانی معلمان درزمینّه طرح ارزش یابی کیفی-توصیفی, حواس پرتی دانش آموزان هنگام ارزش یابی, کمبود فضا, امکانات و مواد آموزشی ازجمله مهم ترین موانع و مشکلات اجرایی طرح ارزش یابی کیفی-توصیفی در کلاس های چندپایه از دیدگاه مصاحبه شوندگان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا محافظت شده است!!