مدل سازی

مدل آموزشی پنج بعدی – راهبردسازی – الگوی کلی تدریس – مراحل برنامه ریزی برای یک تدریس موفق – مدل سازی

مدل سازی

چهار مرحله پايه از مراحل برنامه‌ريزي بيان شد (شفاف سازي موضوع درس- نيازشناسي- هدف‌گذاري – تعيين عناصر مرتبط با تدريس) سپس بايد مدل سازي انجام شود. يعني عناصر سيستم با يكديگر تركيب شوند و با بررسي انواع تركيب‌ها، تركيب برتر به‌دست آيد. (تركيبي كه كمترين هزينه و زحمت + بيشترين تأثير را دارد)

چه چيزي، توسط چه كسي، تحت چه شرايطي، در چه مكان و زماني و چگونه بايد انجام شود تا نياز برطرف شود و هدف حاصل شود؟

پاسخ اين سوالات و انجام اين مرحله يعني طراحي الگوريتم اجرائي يك تدريس و تشريح جزئيات و مراحل روش تدريس برتر. تفصيل آن را در یادداشت‌های بعدی تحت عنوان (روش تدريس كارگاهي) تقدیم حضورتان می‌کنیم. ان‌شاءالله.

حتما این مطلب را هم بخوانید  فهم استدلالی (سطح نقد و ارزیابی)
طبقه بندی شده در: آموزش پنج بعدی
پرونده ویژه: عبدالحمید واسطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *