حضور مؤلفه های تفکر انتقادی در کتابهای داستانی از نظر مربیان

تعیین میزان حضور مؤلفه‌های تفکر انتقادی در داستان‌های کودکان و نوجوانان از نظر مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

روش پژوهش پیمایشی است. جامعه‌ مورد پژوهش شامل8 داستان تألیفی است. مؤلفه­های تفکر انتقادی موجود در این داستان­ها با استفاده از سیاهه­ وارسی توسط 48 مربی شاغل در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان شناسایی شده است.

از دید مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در کتاب‌های داستانی مورد بررسی مؤلفه‌های تفکر انتقادی دارای تأکید یکسانی نیست.

ادبیات کودک (در حوزه داستان) فقط ماهیت سرگرمی و تفریحی ندارد، بلکه دارای کارکردهای آموزشی ازجمله آموزش مهارت‌های فکری نیز هست که باید مدّ نظر قرار گیرد.

حتما این مطلب را هم بخوانید  آموزش تفکر، نقطه شروع حرکت به سمت تفکرمحوری

مطالعه این مطالب را هم پیشنهاد می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *