بهترین روش تدریسی که دیده‌ام: نمونه‌هایی از تدریس دبیران خوب ایرانی

برای امتیازدهی کلیک کنید!
[Total: میانگین: ]

کتاب حاضر گزیده‌ای است از گزارش‌ها و روایت‌های دانشجویان رشته‌ی دبیری از بهترین روش تدریسی که آن‌ها در دوره تحصیلات متوسطه از معلمان خویش دیده‌اند. این گزارش‌ها در چارچوب یک تکلیف کلاسی برای درس کلیات روش‌ها و فنون تدریس که از واحدهای درسی دانشجویان رشته‌های دبیری می‌باشد، به رشته تحریر در آمده‌اند. شناختی که از مطالعه این مجموعه حاصل می‌شود و به نقش اثرگذار معلم اشاره دارد، تبدیل انزجار به علاقه در دانش‌آموز نسبت به درسی خاص می‌باشد. به عبارت دیگر معلمان خوب با جذاب و شیرین کردن درسی که دانش‌آموز قبلاً از آن ترس و نفرت داشته است، او را نسبت به آن درس علاقه‌مند می‌کنند. راویان این مجموعه در بسیاری از موارد اظهار داشته‌اند که آن‌ها پیش از آن از برخی از دروس انزجار و نفرت داشته‌اند یا آن دروس را بسیار سخت و خشک تلقی می‌کرده‌اند، اما معلمان توصیف شده توانسته‌اندآن‌ها را نسبت به آن دروس علاقه‌مند کرده و آن‌ها را شیرین و آسان نمایند. -مجموعه حاضر که حاوی نمونه‌هایی از روش‌های تدریس معلمان خوب ایرانی است و به روش تحقیقات روایی به‌دست آمده است، می‌تواند برای ارتقای حرفه‌ای معلمان قابل بهره‌برداری باشد. از آن جایی که متأسفانه میان معلمان و در مدارس ما مرسوم و متداول نیست که معلمان در کلاس‌های درس یکدیگر شرکت نمایند و در خصوص شیوه‌های ارائه موضوعات مختلف درسی با هم به گفتگو و تبادل تجربه بپردازند، گزارش‌های این مجموعه که از نظر محتوا و شیوه پرداخت در برگیرنده اطلاعات ارزشمندی درباره روش‌های تدریس و سازماندهی کلاس درس معلمان خوب این مرز و بوم است، می‌تواند برای معلمان جالب و قابل استفاده باشد.

حتما این مطلب را هم بخوانید  نقاط قوت و ضعف در روش‌های تدریس قرآن و تعلیمات دینی
طبقه بندی شده در: تدریس موثر| روش تدریس
پرونده ویژه: سید حسن‌ میرلوحی
پرونده ویژه: نشر افکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *