بررسی یادگیری مشارکتی به شیوه اداره کشور

بررسی یادگیری مشارکتی به شیوه اداره کشور (در کلاس درس) با طرح همیار معلم در دانش‌آموزان دختر متوسطه دوم

تصویر سردبیر

سردبیر

سردبیر

پژوهش حاضر به این مطلب تأکید دارد اگر از شیوّه یادگیری مشارکتی متناسب با الگوی بومی کشور استفاده شود می‌توان در یادگیری دانش‌آموزان تغییر معناداری را ایجاد کرد.

آنچه خواهید خواند...

/ 5. تعداد رای:

برای ثبت امتیاز، اولین نفر باشید.

هدف مقاله حاضر، بررسی طرح یادگیری مشارکتی به شیوّه ادارّه کشور در کلاس درس با طرح همیار معلم است. این پژوهش در زمرّه تحقیقات کمی و از نوع علّی- مقایسه‌ای است. جامعّه آماری این پژوهش همّه دانش‌آموزان دختر (957 نفر) متوسطه دوم شهرستان کهنوج بودند. 120 دانش‌آموز با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده (68 پایه دهم و 52 پایه یازدهم) انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از نمرات آزمون درس فیزیک که یکی در آبان‌ماه و دیگری در فروردین‌ماه سال تحصیلی 93-92 برگزار شد، استفاده شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از آزمون t، آماره‌های توصیفی و اندازه اثر استفاده شد. یافته‌های مطالعه نشان دادند بین عملکرد دانش‌آموزان در دو طرح همیار معلم و شیوّه ادارّه کشور تفاوت معناداری وجود دارد ( ). مقادیر اندازه اثر پایه‌های دهم، یازدهم و کل نیز این تفاوت معناداری را تأیید و بیان می‌کنند که عملکرد دانش‌آموزان در طرح ادارّه کشور نسبت به طرح همیار معلم بهتر شده است. پژوهش حاضر به این مطلب تأکید دارد اگر از شیوّه یادگیری مشارکتی متناسب با الگوی بومی کشور استفاده شود می‌توان در یادگیری دانش‌آموزان تغییر معناداری را ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا محافظت شده است!!