بررسی اثر کتاب های تعاملی الکترونیکی بر خلاقیت

بررسی اثر کتاب‌های تعاملی الکترونیکی بر خلاقیت، علاقه به مطالعه و خودکارآمدی دانش‌آموزان مقطع سنی 12-9 سال مراجعه‌‌کننده به کتابخانه‌های عمومی؛ مطالعه موردی: کتابخانه عمومی هنر و اندیشه فولادشهر

تصویر سردبیر

سردبیر

سردبیر

یافته‎ ها بیانگر آن بود که از دیدگاه دانش ­آموزان مطالعۀ کتاب­های تعاملی الکترونیکی سبب افزایش میزان خلاقیت، علاقه به مطالعه و خودکارآمدی ‌در آنها می‌شود همچنین جنسیت تأثیری بر ویژگی‌های مذکور ندارد.

آنچه خواهید خواند...

/ 5. تعداد رای:

برای ثبت امتیاز، اولین نفر باشید.

هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی میزان تأثیر مطالعۀ کتاب­های تعاملی الکترونیکی بر خلاقیت، علاقه به مطالعه و خودکارآمدی دانش­آموزان دورۀ ابتدایی (مقطع سنی 12-9 سال) مراجعه ­کننده به کتابخانۀ عمومی هنر و اندیشۀ فولادشهر و نیز بررسی تأثیر عامل جنسیت‌ بر ویژگی‌های ذکر شده است.

پژوهش حاضر مطالعۀ نیمه ‎آزمایشی مبتنی بر اندازه‌گیری تأثیر مداخله متغیر مستقل مطالعۀ کتاب‌های تعاملی الکترونیکی بر رفتار تک ‎گروه آزمایشی از طریق مشاهدۀ رفتار آزمودنی‌ها حین اجرا و نیز مقایسۀ نتایج پیش ‎آزمون و پس‎آزمون بوده است. جامعۀ آماری، دانش‌آموزان دورۀ ابتدایی مقطع سنی 12-9 مراجعه‎کننده به کتابخانۀ عمومی هنر و اندیشۀ فولادشهر اصفهان بودند که از بین آنها 20 نفر دانش‌آموز دختر و پسر در مقطع سنی 12-9 سال به‎ صورت تصادفی گزینش شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامۀ محقق ساخته بود. در شروع کار از گروه مورد نظر پیش ‎آزمون گرفته شد. سپس اعضای گروه طی 10 جلسه و در هر جلسه 2 کتاب تعاملی رایانه‌ای مطالعه کردند. پس از پایان 10 جلسه امتحان، از گروه آزمایش پس‎آزمون گرفته شد.

یافته‎ ها بیانگر آن بود که از دیدگاه دانش ­آموزان مطالعۀ کتاب­های تعاملی الکترونیکی سبب افزایش میزان خلاقیت، علاقه به مطالعه و خودکارآمدی ‌در آنها می‌شود همچنین جنسیت تأثیری بر ویژگی‌های مذکور ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا محافظت شده است!!