توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی

آموزش به شیوه کلاس فناوری چندرسانه‌ای

تصویر سردبیر

سردبیر

سردبیر

آنچه خواهید خواند...

/ 5. تعداد رای:

برای ثبت امتیاز، اولین نفر باشید.

مقایسّه میزان یادگیری و یادداری حاصل از آموزش به شیوّه کلاس فناوری چندرسانه‌ای، کلاس آزمایشگاهی و کلاس معکوس و کلاس سنتی در ابتدایی

این پژوهش بر آن است تا در‌یابد که آیا تفاوتی بین میزان یادگیری و یادداری حاصل از آموزش به طریق کلاس فناوری چندرسانه‌ای، کلاس آزمایشگاهی، کلاس معکوس و کلاس سنتی در درس علوم پایّه ششم ابتدایی وجود دارد. روش پژوهش حاضر از نوع شبه‌آزمایشی است. جامعّه آماری پژوهش، شامل تمامی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به تعداد 8304 نفر در پایّه ششم دبستان‌های پسرانه در سال تحصیلی 96-95 در ناحیه 3 شهر کرج است. روش نمونه‌گیری به‌صورت خوشه­ای چندمرحله‌ای بوده است بدین‌صورت که ابتدا از مناطق چندگانه کرج ناحیه 3 به‌صورت تصادفی انتخاب شد و آنگاه یک مدرسه در آن ناحیه به‌صورت تصادفی انتخاب شده است. ابزار پژوهش از نوع آزمون‌های چندگزینه‌ای محقق‌ساخته که روایی آن 4 نفر از آموزگاران برتر کشوری تائید و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 81/0 به دست آمد و اطلاعات با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS20 در دو بخش توصیفی و استنباطی تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج نشان داد که روش آموزش معکوس تأثیر مثبت و معناداری بر یادگیری و یادداری دانش‌آموزان دارد؛ اما سایر روش‌های آموزش کلاس آزمایشگاهی، کلاس چندرسانه‌ای و کلاس سنتی تأثیری بر میزان یادگیری و یادداری دانش‌آموزان ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *